Tillgängliga uppdrag
Period: 250922 – 251208, med möjlighet till förlängning upp till 12 månader
Omfattning: 100%
Information: I rollen arbetar du med handläggning av ärenden enligt LSS för både barn och vuxna samt socialpsykiatri utifrån SoL. Arbetet innefattar förhandsbedömningar, utredningar och uppföljningar enligt aktuell lagstiftning. Du blir en del av en enhet med flera handläggare och stödfunktioner. Minst tre dagar per vecka sker arbetet på plats i Avesta, resterande tid finns möjlighet till hemarbete enligt överenskommelse.
Krav: Socionomexamen eller motsvarande utbildning godkänd av Socialstyrelsen. Minst tre års erfarenhet av handläggning enligt SoL och LSS, varav minst sex månaders aktuell erfarenhet inom de senaste två åren. Gedigen erfarenhet av handläggning av personlig assistans. Du ska ha goda kunskaper i IBIC, Officepaketet och vara van vid olika verksamhetssystem. Självständigt arbete inom hela handläggningsprocessen krävs. B-körkort är ett krav.
Period: Start omgående – 251212
Omfattning: 100%
Information: I detta uppdrag handlägger du ansökningar enligt LSS och SoL, inklusive personlig assistans. Arbetet kräver rättssäkerhet, kvalitet och uppföljning enligt kommunens årshjul. Du arbetar i LifeCare med IBIC som metod. Fysisk närvaro krävs minst tre dagar i veckan för exempelvis hembesök och samverkan.
Krav: Socionomexamen eller likvärdig utbildning. Minst två års erfarenhet av handläggning inom LSS och SoL. Du ska kunna arbeta självständigt, ha god samarbetsförmåga och uttrycka dig väl i tal och skrift. Erfarenhet av LifeCare och IBIC krävs. B-körkort är ett krav.
Period: 250915 – 251215
Omfattning: 100%
Information: Du ansvarar för hela processen inom LSS-handläggning – från utredning, bedömning och beslut till dokumentation, uppföljning och samverkan. Tjänsten är vakant under rekrytering, vilket innebär att du behöver kunna arbeta självständigt. Arbetet sker fysiskt på plats på socialkontoret i Boxholm.
Krav: Erfarenhet av arbete som LSS-handläggare med god självständighet. B-körkort krävs då resor ingår i arbetet.
Period: 251103 – 251230
Omfattning: 100% (40 timmar per vecka)
Information: Du följer upp barn och ungdomar placerade i familjehem, hanterar anmälningar och genomför utredningar. I rollen ingår även att stötta med familjehemsutredningar samt kontaktperson- och kontaktfamiljsutredningar. Akuta placeringar kan förekomma. Arbetet sker på plats två till tre dagar i veckan, övrig tid med möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.
Krav: Minst fem års erfarenhet av familjehemsvård de senaste 5–7 åren samt erfarenhet både som socialsekreterare (barnuppföljare) och familjehemssekreterare. Du ska ha utbildning och erfarenhet av utredningsmetoder såsom ”Kälvesten” eller ”En varaktig relation” samt minst två års aktuell erfarenhet av myndighetsutövning i Pulsen Combine. B-körkort krävs. CV som styrker kompetenskraven ska kunna uppvisas.
Välkommen socionom!
Är du intresserad av nya möjligheter inom socialt arbete? Genom att skicka in en allmän intresseanmälan här kan vi matcha dig med spännande uppdrag och tjänster som passar din kompetens och erfarenhet. Oavsett om du söker fasta tjänster eller konsultuppdrag, ser vi fram emot att höra mer om dig. Anmäl ditt intresse så kontaktar vi dig inom kort för mer information. Vi erbjuder möjligheter för dig att göra skillnad!